Pagina:Goldoni - Opere complete, Venezia 1909, VI.djvu/304

Da Wikisource.
292

Livia. Il maestro di scuola.

Guglielmo. (Oh diavolo, cossa sentio!)

Aurora. Il maestro di scuola?

Livia. Signor Guglielmo, non l’avete voi esercitato in Messina? Il mio paggio è stato alla vostra scuola; e a voi in quattro mesi non l’ha raccontato?

Guglielmo. Ghe dirò: xe vero, no lo posso negar. A Messina ho dovesto per viver insegnar l’A. B. C. La sappia, che partito da Napoli con un bastimento, per vegnir a Palermo, una borrasca m’ha obligà a navegar senza vele, e dopo aver combattù con l’onde, per el corso de do zorni e do notte, semo andai a romperse su una spiaggia vicina al Faro. Ho perso la roba, e ho salva la vita. Son andà a Messina senz’abiti, e senza bezzi; no giera cognossù da nissun. Son stà accolto per carità da un maestro de scuola, e mi per ricompensa del pan ch’el me dava, lo sollevava della fadiga mazor, e per tre mesi continui ho insegnà a lezer e scriver; profession che no xe trattada dalle persone nobili, perchè la xe mercenaria, ma che non pregiudica in nissun conto nè al decoro, nè a la nascita d’un omo onorato e civil.

Aurora. Sentite? Il signor Guglielmo è persona civile, ha fatto il maestro per accidente. Già me l’aveva detto.

Livia. Come poi avete fatto a partir di Messina?

Guglielmo. Ho trovà un patriotto. Nualtri Veneziani per tutto el mondo se amemo come fradelli, e se agiutemo un con l’altro. El m’ha assistio, me son imbarcà, e son vegnù a Palermo.

SCENA X.

Cameriere e detti.

Cameriere. Signora, è il conte di Brano.

Livia. Venga, è padrone.

Cameriere. (Quel signore mi par di conoscerlo). (osservando Guglielmo, e via)

Aurora. Se avete altre visite, vi leveremo l’incomodo.