Pagina:Goldoni - Opere complete, Venezia 1910, X.djvu/162

Da Wikisource.
156 ATTO PRIMO


Elvira. Se fosse vivo mio padre, in questa casa non ci sarei.

Pantalone. Pol esser che fussi a suspirar in t’un’altra.

Elvira. Siete troppo crudele.

Pantalone. La me la conta ben granda!

Elvira. Ma se voi non ci pensarete... Signor zio, non mi mettete alla disperazione. (parte)

SCENA XV.

Pantalone, poi donna Violante.

Pantalone. Sta mia nezza gh’ha una voggia de mario, che la butta fuogo. Le fa cussì ste putte: no le vede l’ora de maridarse, e po, co la xe maridae, le fa come i marineri in borrasca, le se augura un cantoncin del fogher. Anca donna Violante la se vorria maridar; e quella, per dir la verità, no vedo l’ora anca mi che la se marida. Prego el cielo che la vadagna sta lite, son interessà in sta cossa, come se trattasse de una mia fia, perchè finalmente la xe stada muggier de un mio nevodo e la considero del mio sangue. Siemile ducati la gh’ha de dota. Vintimile importa la eredità contenziosa. Con vintisiemile ducati la doveria trovar qualcossa de bon.

Violante. Signor zio, appunto desiderava vedervi.

Pantalone. E mi giusto vegniva in cerca de vu.

Violante. Datemi qualche notizia della mia causa. Posso sperare di guadagnarla? La sentenza l’avremo noi presto? Per amor del cielo, signor zio, non mi abbandonate. Non ho altri che mi voglia bene che voi.

Pantalone. Sì, fia, ve voggio ben e ve ne vorave anca de più, se ve contegnissi con un puoco più de prudenza.

Violante. Signore, che cosa faccio io che vi rassembri mal fatto?

Pantalone. Troppe conversazion, troppe chiaccole, troppi reziri; e po cossa xe sto mattezzo che ve xe saltà in te la testa de voler deventar dottoressa? Tutto el zorno coi libri in man. Se li intendessi, pazenzia. Se gh’avessi una bona disposizion, se a bonora i v’avesse fatto studiar, ve loderia, ve compatiria;