Pagina:Goldoni - Opere complete, Venezia 1914, XIX.djvu/360

Da Wikisource.
346 ATTO PRIMO

Rosina. Xe vero: ho ditto che son milanese, perchè son stada a Milan, e perchè gh’ho qualche rason de no far saver a nissun, né chi sia, nè da dove che vegna.

Traccagnino. (La prega di dir a lui chi è, e cosa sia, e dave vada.)

Rosina. Sì, caro sior Traccagnin...

Traccagnino. (Che non gli dia del signore, perchè é un pover’uomo, che va a Venezia per impiegarsi in qualche mestiere, e tentar di far la sua fortuna.)

Rosina. Ve parlo con civiltà, perchè me par che lo meritè. Sè un omo proprio, gh’avè ciera da galantomo.

Traccagnino. (Si pavoneggia.)

Rosina. Son segura che a Venezia farè fortuna: ghe n’è stà tanti altri che xe andai a Venezia in pezo fegura de vu, e i ha fatto dei bezzi, e i xe deventai lustrissimi in poco tempo.

Traccagnino. (Chè farà di tutto per diventar illustrissimo.)

Rosina. Sentì, fio, sora tutto bisogna che ve mette in testa de sparagnar. Sparagnè el soldo, sparagnè el bezzo, e vederè che farè pulito.

Traccagnino. (Che questa parola sparagnar, è la prima che ha imparato da suo padre, da suo nonno, e da tutt’i suoi parenti: che a forza di sparagnar, ha messo insieme cento ducati, e con questi vuol negoziar a Venezia.)

Rosina. Bravo; no passa un anno che i cento ve deventa cento e cinquanta, e po tresento, e po quattrocento, e po mille, e deventarè un dei primi mercanti.

Traccagnino. (Che si contenterà mangiar polenta e bever acqua per far denari.)

Rosina. Basta che no ve inamorè, e che no ve vegna voggia de maridarve.

Traccagnino. (Che non vi è pericolo: che la sua amorosa è il suo interesse, e che penserà a maritarsi quando avrà fatto fortuna, e potrà avere una buona dote.)

Rosina. Bravo; e po i dise che i bergamaschi xe alocchi. Xe alocchi quei che li crede alocchi.

Traccagnino. (Che in quanto a lui non sa niente delle cose del mondo;