Pagina:Goldoni - Opere complete, Venezia 1914, XIX.djvu/470

Da Wikisource.
454 ATTO SECONDO


I pol ben opponerse con vigor, con rason e per giustizia, se occorre, perchè un vecchio imprudente no sacrifica malamente el so sangue, no daga una nezza a una persona indegna che non la merita, e che ghe pol far disonor; ma gnanca per questo, la me perdona, no i l’ha da maridar in scondon, no i ha da corregger un mal con un altro mal, no s’ha da perder el respetto a un pare e a un missier, che s’ha da compatir per natura, che s’ha da venerar per l’età, e s’ha da soffrir per legge, per convenienza e per onestà.

Fortunata. Mo andè là, fio mio, che doveressi far l’avvocato.

Marcolina. No so cossa dir. El parla ben, el dise ben. El so discorso me serve de rimprovero, de mortificazion. Sarà quel che piaserà al cielo: se vede che la mia putta no xe destinada per lu.

Meneghetto. Mo perchè? Perchè voda metter sta cossa in desperazion? No se pol trovar delle strade oneste, dei mezzi forti e civili per mover l’animo de sior missier? Tentemo; provemo a farghe parlar.

Fortunata. Che el ghe parla elo, sior Meneghetto. Chi vorlo mai a sto mondo che possa parlar meggio de quello che el ghe pol parlar elo? M’impegno che, se el ghe dise lu do parole, el lo reduse un agnello.

Meneghetto. Per mi non gh’ho difficoltà de parlarghe.

Marcolina. No i lo cognosse; no i sa chi el sia; no faremo gnente.

Fortunata. Se pol provar.

Meneghetto. Provemo. Cossa mai sarà? Me diralo de no? Pazenzia.

Marcolina. E se el ghe dise de no, no gh’è altro.

Meneghetto. Se el me dise de no, vorla che mi lo obliga a dir de sì?

Marcolina. Allora no ghe sarà più speranza che Zanella sia so muggier.

Meneghetto. Me despiaserave nell’anima; ma la vede ben...

(si vede muovere la portiera)