Pagina:Goldoni - Opere complete, Venezia 1914, XIX.djvu/458

Da Wikisource.
442 ATTO SECONDO


pagno. Un putto civil, che gh’ha del soo, che sta ben: fio solo, zovene, de bona grazia, che sa, che intende, che gh’ha giudizio, dove diavolo lo voleu trovar?

Pellegrin. Xelo solo al mondo? No ghe pol esser dei altri?

Marcolina. Ma passibile che no se possa gnancora arrivar a saver chi sia colù che vostro pare s’ha cazzà in testa de volerghe dar?

Pellegrin. Un zorno el se saverà.

Marcolina. Sior sì, tiremo avanti cussì e intanto se perderà la occasion. Sentì, sior Pellegrin, mi ve parlo schietto. Savè in che impegno che son. Ho dà parola, e el mio decoro vorria che la mantegnisse; ma son una donna tanto discreta, e ho da far con zente tanto pulita, che se la mia putta no restasse pregiudicada, per scansar i strepiti, i sussuri e le disunion, vorave anca inzegnarme de remediarghe e de cavarme con reputazion.

Pellegrin. Sì, sieu benedetta. Se sempre stada una donna de garbo, e in sta occasion son seguro che opererè da par vostro. Cara muggier, se me volè ben...

Marcolina. Se no ve volesse ben, no averave sofferto quel che ho sofferto.

Pellegrin. Lo vedo, lo cognosso anca mi. Un zorno respireremo, no v’indubitè. Mio pare xe vecchio assae.

Marcolina. Eh! vostro pare, fio caro, el gh’ha intenzion de sepellirne quanti che semo.

Pellegrin. No so cossa dir: che el viva, fina che el cielo vol.

Marcolina. Che el viva pur: mi no ghe auguro la morte; ma vorave che el pensasse che ghe semo anca nu a sto mondo. Che el xe patron; ma che per questo no l’ha da tiranneggiar. Vorave che el pensasse che sè so fio; che se el gh’ha bisogno de agiuto, no l’ha da servirse dei strania, e lassarve vu in t’un canton; e che se el gh’ha voggia de far del ben, el primo ben el l’ha far al so sangue.

  1. Stranieri.