Pagina:Goldoni - Opere complete, Venezia 1914, XIX.djvu/439

Da Wikisource.

SIOR TODERO BRONTOLON 423

Desiderio. (El gh’ha intenzion che mora avanti de elo).

Todero. Tegnirò la dota in tel mio negozio; ve pagherò el tre per cento; el pro della dota servirà per pagarme le spese della muggier.

Desiderio. E come vorla che i se vesta?

Todero. No xeli vestii? Vedeu sta veladaa? Xe undes’anni che me l’ho fatta, e la xe ancora che la par nova.

Desiderio. E se vegnirà dei puttei?

Todero. No parlè altro, no me secchè. Ho pensà a tutto, ho previsto tutto. Credo che me cognossè, credo che lo sappiè che no son un can, che no son un spilorza; diesi ducati più, diese ducati manco... no varderò de spenderli, se bisogna.

Desiderio. Diese ducati più, diese ducati manco?

Todero. Ande in mezzà, andè a fenir de metter zo la scrittura, e stè zitto, e no parlè co nissun. Mia nezza sposerà vostro fio.

Desiderio. Mi no so cossa dir. (Orsù, mi fazzo conto de lassar correr. Se el ghe dà la putta con siemile ducati de dota, co la sarà fatta, la discorreremo). (parte)

SCENA VII.

Todero, e poi Pellegrin.

Todero. Sior sì, in sta maniera no dago fora i bezzi della dota. Za la putta, se la sta in casa, bisogna che la mantegna, e obligo pare e fio a star con mi, e a servirme come vôi mi. Se nasserà dei fioi, qualcossa sarà. Se i sarà maschi, i vegnirà grandi, i me servirà. I manderò fora in tei mi loghi1, i me servirà da fattori. Co Desiderio no sarà più bon, i starà in mezzà con Nicoletto. Xe meggio sempre aver in casa della zente de cuor.

Pellegrin. Sior pare, patron.

Todero. Sioria.

  1. Giustacore.
  1. «Nelle mie possessioni»: Cameroni, l. c.