Pagina:Marston.Ms.56.1-45.djvu/75

Da Wikisource.

spaventao e disse a la murtitudem de li Zué: "Perchè vorei-vo voi spande lo sangoe innosente?" E poa ello piamà Nicodemo e quelli XII chi aveam proa como Ihu. Xe. non era nao de fornichaciom e disse: "Che faremo noi de questo per chi è si grande remó in lo povo?"


D

ubiando li Zué che Pillato non voresse lassá andá messé Ihu. Xe., si criàm forte e si ge dissem: "Pillato, sapi per serto che, se ti lassi adá[sic] questo homo, ti non é amigo de Sezaro, che ti sai bem che, chi se fa re, si contradixe a Sezaro". E Pillato, pin de ira, si disse a li Zué: "Traitoi, per tuto tenpo la vostra generaciom sum staiti traitoi, e persochè o dicto la veritae inver questo homo, che e non trovo in ello caxom per che ello debia morí, si di che son treitó de mé segnó?" E li Zué dissem: "Chi fo quello chi stè tre iorni inter noi atri, e noi ge semo stai treitoi".

Disse Pillato: "Lo nostro[sic] segnor Dee chi ve trè de Egito e de lo poi de faraom, e feve pasar per lo má Rosso como per via secha, e norigàve de mana de cel e per IIII- agni in lo dezerto, e si ve avea faito segnoi de lo mondo, e a la fin voi dixeisti che o non voreivi che o fosse vostro Dee, e feisti um vello de oro e de argento in canbio de ello, e adorastilo como dee". Respozem li Zué: "Segnoi noi non digamo per voi, che e samo bem che Sezaro è re e non Ihu., avegnachè li Magi ge offeresem[sic] don como a re, ma odando Erodes che ello era nao1, si lo vosse fa ocir, ma sapiando Ioxep e la Maire, si se ne fuzin in Egito con ello, e Erodes fe amassá tuti li figi de li Zué chi eram fin a le etae de doi agni". E Pillato, odando queste parolle de li Zué, si incomensà a teme e a fa fá silencio a lo povo, e disse: "Doncha questo è quello che serchava Erodes per dage morte". Alaora Pillato vosse satisfá a li Zué de quarche cossa e si ge disse: "E castigerò questo homo, si che o sarei contenti, e poa e lo laserò andá per li soi fati, che per serto ello non è degno de morte". E alaora messé Ihu. Xe. fo vestio de una porpora tuta squarssá2 e bruta e si fe fá una corona de spine monta agussa, e si ge la fe mete in testa, e poa o lo fe fragellá, e cossì o lo fe aprezentá a li Zué e si ge disse: "Segnoi, vei-vo voi lo vostro re e pone mente se ve l'o bem castigao, asochè ello non diga mai che ello sea re". E questa fo la proffecia de Davit proffeta chi disse, in persona de messé Ihu. Xe., chi disse: "Ego fui fragelatus tuta nocte e castigacio mea in matutinis". Anchora non fo contento li Zué de tute queste derixiom chi eram fraite[sic] a messé Ihu. Xe., e elli veiva bem che ello aveiva si nicia tuta la fassa per testa e per busto, che ello pioveiva tuto sangoe e non se poiva sustegní sum li pé, e li Zué incomensàn tuti a criá a Pillato: "Crucifige, crucifige eum!" E Pillato respoxe: "Vorei-vo voi ch'e crucifige lo vostro re?" E li Zué respozem: "Noi non amo re, salvo Sezaro". E Pillato vosse anchora trová modo per scanpá messé Ihu. Xe., e si lo menà inter la camera, e si ge demandà de monte cosse a le que' messé Ihu. Xe. non respondea. Alaora Pillato ge disse: "Perchè non me respondi-tu? Non sai-to che e te posso dá morte e scanpate, se vogo?" E per queste parolle o se condanava in lo conspeto de Dee, e si non se po schuzá che ello non avesse corpa in la morte de messé Ihu. Xe., segondo la soa mesma testemoniansa, e inpersò, quando Pillato ave cossì testemonio, e messé Ihu. Xe. ge respoze e disse: "Tu non avereissi nusuna possansa sorve mi se ella non te fosse daita de sorva a lo me Paire, ma sapi bem che quelli chi m'an daito in le toe main, si an mao peccao che ti non ai".


O

r li Zué aveam questa uzansa, che elli lassavam andá um prexom, qua e voream, e lo vicario si ge fava quella gracia per onó de la festa de la Poasqua. Alaora Pillato vegne a li Zué e si ge disse: "Segnoi, o se acosta la vostra Poasqua, e como voi savei che e ve dum dá um prexo, e veve che e n'o doi in bairia, l'um si è Barababam[sic], lo qua è omo omicidiar, lairo e traitó, e si savei che o Xe. chi e nocente e iusto e bon sensa pecco: qua de questi doi vorei-vo voi che ve dage?" E de questo pensava Pillato de fá relasá messé Ihu. Xe., e presò o disse: "Vorei-vo voi che e lase lo re de li Zué?" E Pillato savea bem che ge l'aveream deliberao per despeto de li principi e de li saserdoti, e elli

  1. forse nou corretto in nao
  2. squassá con una tilde sulla u