Vai al contenuto

Pagina:Polo, Marco – Milione, 1928 – BEIC 1898766.djvu/11

Da Wikisource.

[2{gb. INCOMINCIA IL LIBRO DI MESSER MARCO POLO CITTADINO DI VINEGIA, NEL QUALE TRATTA DELLE CONDIZIONI E PROVINCIE DEL MONDO, LO QUALE VIDE E CERCÒ NEL TEMPO CHE VISSE IN QUESTO MONDO, COME RACCONTERÀ PER LO DETTO LIBRO.)

DEL PROLOGO

(dal codice Padovano).

Si come misier Nicolò e misier Mafio Polo, zitadini de Veniesia, andò imprima- mente in Costantinopoli, e dapuò in Soldania, e possa là dove era Barca Acaam (Can), e molte altre cosse (7. cap. I-IV).

Signori re, duchi, marchesi, conti, cavalieri, prinzipi e baroni, e tuta zente a cui dileta de saver le diverse zenerazion de zente e dei regnami del mondo, tolè questo libro e fatelo lezer, e qui troverete tutte le gran- disime meraveie e diversitate della grande Armenia, de Persia, Tartaria e de India e de molte altre provinzie. E questo libro ve conterà per ordine si come misier Marco Polo, nobile e savio zitadin de Veniesia, 4 rezitado, segondo che lui medemo vide con i suo ochi. Ben contà in questo libro molte cose ch’el non vide; ma ello le intese da savi omeni e degni de fede. E però meterà le cose vezude per vezuda, e le aldide per aldida, azò ch’el nostro libro sia drito e veraze e senza reprension niuna: ni non è nostra intenzion de scriver cossa che non sia verasia. E sapiate vera- mente che..., dapò ch’el nostro segnor Dio creò Adam nostro primo padre, ch’el non fo nesuno omo ni cristian ni pagan ni altra zente del mondo che tanto vedesse e zercasse delle diverse parte del mondo e meraveie

Marco PoLo, 72 Milione. È �