Pagina:Marston.Ms.56.1-45.djvu/65

Da Wikisource.
Q

Uando messé Ihu. Xe. ave dicto queste parolle, si cantava um jno, e questo ino non sa nisum, possa o se levà con li soi disipori e ze in lo monte Oriveto, cossì como e l'era uzo de fá, e, seando in lo monte, o disse a li soi disipori: "Esta nocte o sarei tuti scandarizai in mi, persochè e l'è ferio e ostruto lo pastó, e le pegore de lo grezo saram despersse, ma dapoa che e sarò resusitao, e sarò con voi in Galilea".

Disse messé san Pero: "Se tuti t'abandoneram, e mi non te scandelizerò ni zamai e ni te abandonerò". Respoze messé Ihu. Xe.: "In veritai e te digo che questa nocte, avanti che lo gallo cante tre' fia, ti me negerai e dirai che ti non sai chi e me sia[sic], e questo dirai a tuti quelli chi te voram odí". Disse san Pero: "Se pu e bezogno che e mora conteigo, e non te abandonerò". E semegeivementi dissem tuti li atri disipori. E lantora messé Ihu. Xe. vegne a una villa chi a nome Gloesemani, la qua era de là da lo fiume, lo qua era apellao Sedeom, e lì era um orto une[sic] ello intrà con li soi disipori. E Iuda traitó savea ben quello logo, persochè o g'era staito monte vote, e stagando lì, lo Segnor o disse a li soi desipori: "Stai cocì e orai tanfin che e vage cocì a orar". E preize in soa conpagnia san Pero e san Iacomo e san Zoane, e partise tanto lonzi da liatri como sarea um traito de prea. E lantora lo Segnó se incomenssà a dorei1 e a contristasse in fra lé mesmo, e pianzea monto e dixea: "Tristo è l'anima mea fin a la morte, stai chì fermi e orai con meigo". E alargasse in pocho da elli, e inzenogasse in terra, e fe oraciom a lo maire[sic] e disse: "Paire mé, se poesse trapasar questo carexo da mi in questo ora". E poa o disse ancora: "O dosse Paire, a ti è possibille tute cosse, renova[sic] da mi questo carexo, niente deme e tuto sia faito a la toa vorente' e non segondo la mea". E poa o vegne a li soi desipori e si li trovà adormij. E disse a Pero: "Voi non ave[sic] posuo una ora vegar comeigo, vegai e orai asochè non intrai in tentaciom, persochè lo sprito e pronto [m]a la carne è inferma". E ancora lo Segnó se alargà da li desipori e se misse a la oraciom digando: "Paire, se po esse che e non beive questo carexo, soè la morte, sea faito a la toa vorente'". E lantora a lé parse lo angero da cel chi lo confortà, e ello orando forte si nassè in ello una grande bataga, soè inter l'anima e la carne, inpersochè in la carne si vegne si grande spaventamento, che ello non poea soferir la morte, ma lo sprito e la raxom si ge consentiva sensa alchuna contradiciom, e de questo o ge vegne um tar suo, chi se ge convertì in gote de sangue che cheitem fin in terra, e depoi questo, ello si tornà a li soi desipori e trovàli adormij, persochè elli eram monto agrevai de sono, e ello, lasandolli, o tornà a orar. La sengonda fiá o disse quelle mesme parolle che o disse la prima, e tornà ancora a li desipori e trovolli[sic] adormij e ge disse: "Dromí e reposai in pocho, persochè e l'è vegnua l'ora che e sarò in le maim de li peccoi". E poa, staito per um spacio, si ge disse: "Segnoi, voi non ave possuo vegá comeigo, per mé amó levaive tosto suza, echave Iuda chi me vem a prende e dame in le main de li peccoi: veve che o non a dormio, ma2 e l'è staito pronto a vegare[sic] per fá lo traimento, persochè voi non sei staiti a orar".


E

tuti li evangelista se acordam a questo, che quando Iuda ave resevoto li III- dinari da li principi e da li veschi e de li Zué, si pigà una grande conpagnia de serventi, asochè per forssa elli lo poissem prende, messé Ihu. Xe., e quelli vegnem in quello logo con lo treitó de Iuda e monto bem armai e aparegai con arme e con lanterne e fazelle aseize, persochè e l'era de nocte.

Or lo treitó de Iuda avea daito per segná digando: "A quello chi abraserò e baxerò per lo[sic] bocha, quello sarà deso, e prendei quello e tegnílo streitamenti". E quando elli fon a lo logo, e lo Segnó chi savea bem so che deiva esser, si se fe inver elli e si ge disse: "Segnoi, che demanda-vo voi?". E elli ge dissem: "E demandemo Ihu. Nazareno". E lo Segnó si se fe inver elli e si ge disse: "Segnoi, e sum desso". E incontenente, como e l'ave dicto "E su deso", elli, como spaventai, se tiràm in pocho inderré e ceitem in terra quaxi como morti, e lo Segnó ge disse anchora: "Chi demanda-vo voi?" E elli dissem: "Ihu. Nazareno". E lo Segnó ge

  1. la i sembra cancellata
  2. tratto confuso