Ats varis di aministrazion dal 1406 al 1478

Da Wikisource.
friulano

XV secolo Testi friulani del XV secolo Ats varis di aministrazion dal 1406 al 1478 Intestazione 23 agosto 2021 75% Da definire

Confraternite dai Batûts di Cividât


A D. 1406. A chi si comenzo lo intrado delg fizs de lo fradaglo di Sento Mario arcunduzs par mestri Culau Casnevich cortelar e par mestri Zuan chaliar ziner di mestri Bertul di Puarto Bresano sicu camerars de lo fradaglio di Sento Mario sot lu reziment di Ser Alexi sicu priul e di mestri Zuan sotpriul.

1406


Pre Pantalius si paga per lu fit dun ort lu qual é alant a Sent Pantaleon.
Si paga mestri Mian chaligar per tre chiasis e per tre orz puestis in borch di Sent Pieri den. 38 e di cesti dinars sin debin dar a 24 predis azo chelg facin oracion per l'anima di Niculau.
Niculau si paga per una chiasa puesta a pruf lu merchyat, di nivel den. 3.
Pagin lis figlis chi forin di Pieri di Zoglan per uno chyaso puesto in lu borch di Sent Dumini den. 34.
Glu erezs di Piligrin si pagin soro un ben puest in Muimas di fit nivel, fortoni denari 3 glu qualg 3 fort. pagin la stazon di Zuar la qual possel al prisint Vignut e si debin pagà per simpri in fin a tant chi elg tre fortoni non vignin compraz in bon lu.
La Pividresso di borch di Sent Pieri pago soro un chiamp puest in lis partignincis di Chiarandis frumento star j lu qual si debo distribuí a la fradaglo quant e lo ven di Sent Donat.
Item Zuan di Merdiul pago soro uno selvo puesto in lu chi si predichya in lu dí di Sent Michel. den. 24.

1419.


Se notori e manifest a zaschidun della fradaglio di Sento Mario chom Margiaretto moglier chu fo de Zuan di Ruvignaz saynt in buino malmuerio e in bon intellet per la Diogratia vuglint per remission delg sie pecchiaz e per l animo delg sie passaz, lassà davur la so muart alla detto fradaglio un star di forment e miez e un quinz di vin, lu qual forment e vin si debo vigní pagiat soro lo braydo del Mestron, lo qual braydo si è puesto in gliu confins di Luinis, con chest chu lo fradaglio debo fa in pan lu det star di forment e lu det pan si si debo partí in lu dí chu lo detto fradaglio ven di Sento Mario del Zorn e quest ello vols chu fos fat ogni an imperpetualmentri com appar instrument per man
di Ser Nichula del Filitin nodar per rason di doneson e par rason di muart. In mill et quatricent et sedis.

1420.


Sepi zischidun chu lo fradaglio si è tignudo di for ogni an uno favo over uno almuesino per l'anima di Spirit di Cividat cum IX star di forment e cun tre star di favo e cun la chiar di purziel et cun lis altris chiosis chu s-apartignin a fa favo buino et grasso.

1425.


Ses avisat chu la chiasso chu ten Bartholomio di Pustiarnulo debo fà far per man delg Ufficialg dello fradaglio viestis di pan X, lis quals si debin dà per l-amor di dio a dis povers ogni an. El si debo dà a Sento Mario di Cort un miedri di vuelli.
Vardo ben chu la chiasso di Ortal si è obleado a fa dí ogni an per l'animo di Spirit messis XX e a fa dí ogni an per l'animo di Spirit messis XX e a fa dí lu so anniversari in quel lu chu vul lu Ufficial e si debo fa uno chianzon su la so sepulturo.

Comun di Udin 1411.


Adi ij de otober, ricevey de Ser Moyses e Ser Nichulau Filitin comperedors del dazy des quartis a prontis pecuniis per l an prisint scomenzant a Sent Michel de 1411 e finint a Sent Michel de 1412 e costà lur per chest ano marchis de sold. 46 e dermi lu pagament in ducaz e ponermi zascidun ducat sold. l02, segondo chi sa Misser Luis de Zignot.

1411.


V otobre. Spendey per comandament deli Deputadi che comandavin ch-l fosin presentaz glu Nobilg Inbasadors de Miser lu Cont Zuan Mainart de Gurize e forin dogy inbasadors, çoè lu nobil Mis. Francesch de Cormons e uno Capelan del det signor Cont e etiamdio fo deliberat chu-l albiarc lur fos pagat; e prime forin presentaz chun lib. IV de confet chi costà sold. 88 e bocis IV di Romanighe chi costà sold. 12 e bocis IV de teran chi costà sold. vj e viij ingastaris sold. xij comperadis de Rigo speciar.

Confraternite di Sant Nicolau dai Faris di Udin- 1436
In borc daulege dentri


Done p[i]ligrine muglir di ser simon Marescal si page di nivel ala fradagla de sant nichulau di glesie Mago dudin sore laso chase in lafeste de nativitat dal nuestri signor iesu[m] xy forment star j. Elis sos chonfins donge fant d[i] Macilis e donge prelmis di Manin edidaur donge ser jachum just di pranpe[r] carta per man di ser Jachum del in pintido.
Gla redy de tomasin di puarte di vila[l]te si pagin ala fradagla di sant nichulau de la glesia mago di Udin ala feste di sant Michel perpetual mentri ogni anno I1. di uelio j sore un chiamp mitut in latavele di puart d[i] Vilalte la sula rive del chormo charta pan d[i] çuan d[i] saray figl d[i] mestri jachu[m] di Fagagne M° iiii xxxvj adi.

Privât di Sarsêt (comun di Martignà)- 1478


M.cccc.lxxviij. io Pisel permutary livre di ueli 1 chi si payave sore 1 gnanive mitude n Udin sore 1 bayarç mitut in Çerset, e lis chunfins son chestis: donge Lenardo Valet e donge la mulgir di Toni Valet e la vye plubiche e fo fate in prisince di s[er] Durí di Fontanebuine gnamerar e di Chulau di Talaçaye e di s[er] Aytor di Braçà e di me Simon, e fo fate adí xij di iug.